Makaleler - Yeni Zamanlarda Satışta Algı Yönetimi (Tamer Cantürk) |
 |
Satış her seferinde kendini yeniden üreten bir süreçtir. Satışın hangi türü olursa olsun bireyin, satın alma yapacak kurumun kendine ait bir satın alma eylemi vardır. Bu eylemin kendi ürün ve hizmetlerimizle paralellik göstermesi satış işinin gerçekleşmesinde önemli bir faktördür. Satın alacak olanın neyi nasıl eylediğini ya da eyleyeceğini görebilmek ve ona uygun satış iletişimini kurmak yüksek bir gözlem yeteneği ister.
Gözlem sıklıkla düşülen tuzaklardan birisidir. Zihnimiz görme eylemini hızlı bir biçimde yorumlama eylemi ile örtüştürür. Gözlem yapmaktan anladığımız yorum yapmak olarak karşımıza çıkıyor. Eğitimlerim esnasında katılımcılara bazı fotoğraflar gösterip onlara “ne gördüklerini “sorduğumda sözgelimi bu yaşlı bir kadın fotoğrafı olsun aldığım yanıtların tamamı yorum yanıtları oluyor:
|
|
- Ağlayan ve çok üzgün bir kadın.
- Kocasını kaybetmiş ve çok üzgün.
- Yoldan gelecek birilerini umutla bekliyor.
|
|
|
|
|